I disse dager rulles Digital Styrerom endelig ut. 

Digitalt Styrerom brukes til innsendinger av årsmeldinger og er i bunn og grunn et digitalt lagringssted for dokumenter. Men du får også tilganger til for eksempel Word, Excel, Powerpoint og Outlook (komplett Microsoft Office pakke). Det anbefales å ta dette i bruk, da blir også all epost korrespondanse lagret og nye brukere får se historikk.

Dere som allerede har tatt dette i bruk – supert! Det er sikkert også noen som allerede bruker en @diabetes.no-konto. Da har du allerede tilgang til Digitalt Styrerom. Hvert lag kan opprette en diabetes.no.-konto. Vi jobber med å finne gode løsninger for samhandling i styrerommet. 

Ønsker du å vite mer, eller ta dette i bruk – send en epost til it@diabetes.no med ditt mobilnummer. Du vil få tilsendt passord for pålogging. Styret bestemmer selv hvilket styremedlem som skal ha tilgang til diabetes.no-kontoen. 

Styrerommet er linket på siden "for tillitsvalgte" her på diabetes.no og nederst i denne artikkelen. Styrerommet finner du også via det som heter SharePoint i din office-portal. Det finner du ved å logge deg på kontoen, trykke på 6 prikker øverst på venstre side, og deretter SharePoint. Øverst i søkefeltet kan du da skrive inn Digital Styrerom og trykke Enter. 

Når du kommer inn finnes det to leksjoner som anbefales. Disse forklarer kort og enkelt hvordan innsendingen av årsmøtemeldingen foregår.

Det vil bli satt opp kurs etter påske, inntil da kan det tas kontakt på it@diabetes.no for support. Henvendelsene blir besvart fortløpende. Det vil også komme en annen form for brukermanual med tiden, men inntil da – sjekk ut leksjonen som dere finner ved å logge dere på Digitalt Styrerom.

 

Lykke til!