Diabetesforbundet har fått nytt medlemssystem, og i løpet av mandag 3. oktober får tillitsvalgte også en ny «Min side»-løsning for henting av medlemslister.

Det nye systemet heter SkyDyn CRM og leveres av Skykontoret. Systemet har mange likheter med dagens løsning: Du logger deg inn for å få tilgang til medlemslisten fra ditt lag, og for å sende e-post til dine medlemmer.

Men innloggingen og måten siden fungerer på blir ny. Her har vi laget noen enkle brukerveiledninger for å hjelpe deg logge inn og ta i bruk den nye siden, når den er lansert.

Hvordan logger jeg inn på ny «Min side» etter 3. oktober?

Du logger inn med din egen e-postadresse som brukernavn. Du må lage et nytt passord - eksisterende passord vil ikke fungere lenger. 

Dette gjør du enkelt ved å gå til den nye «Logg inn»-siden og velge «Få nytt passord»,

Vi har også laget en enkel video-demonstrasjon her:

Når du er logget inn vil du få opp en lenke til «Min side». Der vil du se dine verv og opplysninger om ditt lag.

Disse opplysningene er direkte koblet sammen med medlemsregisteret slik at oppdateringer (nye medlemmer o.l.) blir synlige på «Min side» med én gang. 

Hvordan manøvrerer jeg på ny «Min side» og hvordan bruker jeg de funksjonene jeg trenger?

Alle som har verv i et lokal- eller fylkeslag vil få opp fanene For lokallag eller For fylkeslag på «Min side».

Her vil du se at flere av funksjonene fra gammelt system er videreført. Du kan laste ned medlemslisten til Excel, eller sende e-post til medlemmene i laget ditt rett fra «Min side».

Du finner en enkel veiledning om dette på siden.

Det er også laget en mer detaljert brukerveiledning som går gjennom funksjonene og hvordan du bruker dem - les den her.

Obs! Hvis du vil filtrere medlemmer

Funksjonen for å filtrere medlemmer basert på for eksempel alder eller diagnose er ikke tilgjengelig ennå. Du kan derfor bare sende e-post til alle medlemmene dine samtidig, ikke utvalgte grupper som barn 10-14 år, ungdom 18-30 år og så videre.

Til denne løsningen er på plass har du mulighet til å be Sekretariatet bistå med å sende til slike utvalgte grupper. Det står veiledning om dette på «Min side».

Kalenderen fungerer som før

Arrangementskalenderen på diabetes.no er ikke del av ny «Min side» og vil fortsette å fungere som før. Men du må være logget inn med den samme brukeren som nye «Min side» for å kunne legge ut arrangement i kalenderen.

Har du spørsmål om den nye løsningen kan du sende disse på e-post til post@diabetes.no med emne «CRM».

Les mer om overgangen her til nytt medlemssystem her.